קשיים חברתיים אצל ילדים

טיפול בבעיות חברתיות

כיצד להתמודד עם בעיות חברתיות של ילדים ומתבגרים?

הורים רבים מתמודדים כיום עם דאגות הנוגעות לקשרים החברתיים של ילדיהם ושואלים שאלות כמו:

 

 

למה לילד שלי אין חברים?

למה הוא כל הזמן ליד המחשב?

איך זה שאני הייתי מבלה כל אחה"צ עם חברים והוא דבוק לטלויזיה?

האם הילד שלי מבודד חברתית?

 

טיפול התנהגותי קוגנטיבי

ילדים ומתבגרים מבלים זמן רב מול המחשב והטלוויזיה, ויוצרים קשרים חברתיים וירטואלים כגון חברים ברשתות החברתיות כמו פייסבוק וטוויטר, וכן חברים-פרטנרים למשחקי מחשב וירטואלים, כך נוצר מצב שכששואלים מתבגר האם יש לך חברים? ישיב בחיוב, ויגיד כן 100 או 200, אבל בפועל את רובם ולפעמים את כולם מעולם לא פגש והם ממלאים חלל וירטואלי בלבד.

 

מעבר לדאגה של הורים רבים על כך שילדם אינו מקיים קשרים חברתיים לאחר שעות ביה"ס, לקשרים שנותרים ברשת הוירטואלית בלבד ישנן השפעות על המיומנויות החברתיות של הילד, וכשהוא נדרש להשתמש בהם הוא נותר חסר אונים ומתוסכל.

הסבר נוסף לאתגרים החברתיים הניצבים כיום בפני ילדים ומתבגרים הוא הכח שיש כיום למדיה החברתית, תופעת החרם החברתי דרך הפייסבוק או האינסטגרם, בשניות ניתן למדר ילד מקב' השווים שלו, רק החשיפה של ילידם לתופעות אלו יוצרת הרבה פעמים חשש ופחד מיצירת קרבה וסביבה חברתית.

גם החשיפה לאלימות על כל סוגיה ברשתות החברתיות, בתקשורת, ובכלל, היא גורם לניתוק חברתי. מעורבות של ילדים בקטטות ואירועי אלימות שונים בביה"ס יכולים להיות ביטוי של חוסר במיומנויות חברתיות, ותגובת צוות ביה"ס לא בהכרח תצביע על סיבה זו, וגם הפתרונות כגון ענישה או השהייה לא בהכרח יפתרו את הבעיה.

בטיפול התנהגותי-קוגניטיבי ניתן לאמן ילדים ומתבגרים לחשוב באופן חברתי, על ידי זיהוי מצבים חברתיים, ללמוד לפרש מצבים חברתיים, וחיזוק המיומנויות החברתיות. כל זאת לצד הדרכת הורים מקבילה.

 

אימון לחשיבה חברתית מסייע לילדים לפתח תחושת ערך עצמי וחיזוק הביטחון העצמי.

לקביעת פגישה אודות טיפול התנהגותי-קוגניטיבי ברחובות או באשדוד, אתם מוזמנים ליצור קשר .