תקשורת חיובית עם מתבגרים

איך לפתח תקשורת חיובית עם מתבגרים

תקשורת חיובית ביניכם לבין הילדים שלכם הכרחית עבור החינוך שלהם ועבור פיתוח סמכות הורית חיובית ובונה. לא מדובר במשימה פשוטה, ובמאמר הזה נספק לכם מספר טיפים חשובים שיעזרו לכם להשיג זאת ביתר קלות.

הטיפ הראשון הוא לגרום לילד שלכם להרגיש בנוח איתכם. המטרה היא שהוא יכול להגיע אליכם מיוזמתו ולספר לכם מה עובר עליו. לצורך כך עליכם לפתח סוג של קשר שיהיה נעים, פתוח ומקשיב, הכולל תגובות מתונות מצידכם והרבה פיבדק חיובי ותומך.

בנוסף לכך, חשוב לא לשחרר את הרסן, במובן של לתת לילד לעשות כל מה שהוא רוצה. חשוב להמשיך לשמור על סמכות הורית, כזו אשר תאפשר לכם להציב גבולות ולקבוע חוקים והוראות עבור הילד.תקשורת עם מתבגרים

מרכיב חשוב ביותר בקשר שלכם הוא היכולת שלכם לבנות דימוי עצמי חיובי לילד. אם אתם רוצים לגדל ילד עם דימוי עצמי חיובי, חשוב שלא תהיו ביקורתיים מדי כלפיו ולא תשפטו אותו בחומרה. עליכם ליצור גישה אשר מביעה קבלה של הילד, כולל התכונות החיוביות שלו וחיזוקן. עידוד וחיזוק מאפשרים לילד לפתח דימוי עצמי חיובי, ביטחון עצמי ותחושת ערך. תחושות אלו יעודדו את החיוביות שבקשר ביניכם ויעזרו למתבגר בהמשך דרכו בחיים.

חשוב להבין שהמטרה שלכם היא לא להיות חבר או חברה של הילד שלכם. ברגע שתעשו זאת, הגבולות יטושטשו והסמכות שלכם תיפגע. כך גם תיפגע היכולת שלכם לעזור לילד ולבנות אותו בשלב הקריטי הזה של חייו. התפקיד שלכם הוא להיות הורה, ואין כל מניעה שיהיה לכם קשר נהדר ונעים עם הילד שלכם גם במקרה הזה.

מומלץ מאוד לדבר, לשתף ולשוחח על דברים שונים, על מנת שכך תוכלו להנחות וללמד את הילד שלכם. זה גם יעזור לכם לפתח אווירה חיובית ונעימה בבית, ותחושה שזהו מקום של שיחה, ומקום בו לכל אחד יש ערך. בין היתר, מומלץ מאוד להנהיג מסורת של ארוחות משפחתיות משותפות. ארוחות אלו עוזרות מאוד לתחושת השייכות של הילד, במיוחד אם מקפידים על כיבוי טלוויזיה וטלפונים במהלך הארוחה, ומתרכזים בשיחה נעימה וחיובית, כך שכל אחד יוכל להעלות נושאים שחשובים לו, וכל אחד יוכל לעזור לאחר לפתור עניינים ולהציע רעיונות חדשים.