שיטות אלטרנטיביות לטיפול בחרדות

אנו חיים בימים בהם אנשים לוקחים תרופות לכל מצב כמעט. זוהי התנהגות נפוצה למדי בעיקר בקרב אלו הסובלים מחרדות, שכן במרבית המקרים אין בתופעה זו תסמינים גופניים הגורמים לאנשים ללכת לייעוץ עם רופא ואילו הדבר היחידי שרופא מסוגל לבצע הוא לרשום תרופות;

חשוב להבין כי תרופות לא נחשבות לתכנית הטיפול הטובה ביותר נגד חרדה. כאשר לומדים איך להתגבר על חרדות, אפשר לרפא אותן בלא כל סיוע כימי או תרופתי אחר.

על אף שחרדות ניתנות לריפוי בלא תרופות, יש להבין תחילה את האתגרים האישיים הטמונים בתופעת החרדה, כמו גם את רמות ההשפעה שלה על התודעה והגוף ואז לאתר טיפול חלופי (אלטרנטיבי) מותאם למטופל.

ניהול חרדות – ריפוי חרדות: מה ההבדל?

ישנו הבדל משמעותי למדי בין השיטות. ניהול חרדה היא נקיטת פעולות כדי למנוע את השפעה החרדה, כדוגמת תרופות טבעיות, מדיטציה והתמודדות פשוטה. ריפוי החרדה מאפשר למנוע באופן מוחלט את השפעותיה של החרדה על הגוף ועל הנפש. זוהי בעצם השיטה האמיתית להתגברות על חרדה.

להתגברות על חרדות בלא תרופות: טיפים

השיטה הכי טובה להתמודד בחרדה היא התחייבות לטיפול טבעי שלם ומקיף. על התהליך להפוך לאורח חיים ממשי ולא לניסוי חד פעמי בתקווה להפחתת החרדה. עם זאת, ישנם צעדים שניתן לנקוט כדי לסייע בניהול חרדה או בהתגברות על חרדה שניתן לשלב ביום-יום, בלא התערבות רפואית, כך שלטווח הארוך השפעות החרדות נמנעת כמעט כליל.

טיפול התנהגותי קוגניטיבי, כמו גם שיטות טיפול אחרות בדיבור, מציגות יעילות רבה, כאשר במקביל להן ניתן להשתמש בשיטות נוספות להתגברות על חרדה בלא תרופות או התערבות כימית.

עוד על טיפול בחרדה

הפרעות חרדה זוהי קבוצת הפרעות המתאפיינת בתחושת פחד ללא סיבה אמיתית ואובייקטיבית לתחושה. חרדה עשויה להתעורר עקב חשיפה לאובייקט כלשהו (פחד, פוביה), חשיפה חברתית, עקב זיכרונות שונים או להוות תחושה קיימת קבועה שמלווה את הפרט בחייו כל העת.

החרדה מתבטאת קודם כל ברמת הרגש. תחושת פחד שלא ניתן לעצירה והתמודדות. תחושה זו מלווה לא אחת גם בתחושת דיכאון או דיספוריה. חרדה מתבטאת גם בצורה גופנית – אם בהתקפי פאניקה (עליה בדופק, רעד, הזעה, סחרחורת ובחילות ועוד) ובין אם בתחושות פיסיות חלשות יותר, אולם מגבילות וקבועות.

תחום הפסיכיאטריה מציע טיפולים שונים בחרדה, לרבות תרופות קבועות נגד חרדה ותרופות חירום להתמודדות עם זינוק פתאומי ברמת החרדה. השדה הפסיכולוגי מציע גם הוא מגוון מעניין של טיפולים – לרבות טיפול דינאני ארוך טווח המיועד לחשוף מקורות חרדה ולעבדם, טיפולים קצרי טווח וממוקדים, כגון טיול התנהגותי קוגניטיבי וטיפולים ספציפיים, כגון EMDR או ביופידבק.

יש שיטות אלטרנטיביות וותיקות יותר וישנן שיטות חדשות יותר; על כולן תוכלו ללמוד באמצעות סקירת רשת האינטרנט וחיפוש מידע הקשור בנושא שיטות אלטרנטיביות לטיפול בחרדות.

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *